pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Programowanie gier przy użyciu Unity i C#. Podręcznik dla całkiem początkujących

Autor książki:

Casey Hardman

Dane szczegółowe:
Wydawca: APN PROMISE
Rok wyd.: 2020
Oprawa: twarda
Ilość stron: 630 s.
Wymiar: 170x230 mm
EAN: 9788375414356
ISBN: 978-83-7541-435-6
Data: 2021-01-08
68.97 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Książka jest przeznaczona dla początkujących bez żadnej wiedzy ani doświadczenia w programowaniu gier albo programowaniu w ogóle i uczy podstaw silnika gier Unity, języka programowania C# oraz sztuki programowania zorientowanego obiektowo. Nowe pojęcia są nie tylko wyjaśniane, ale też dokładnie demonstrowane.

Zaczynając od wprowadzenia do Unity, dowiemy się wiele o scenach, elementach Game Object, prefabrykatach, składnikach i stosowaniu różnych okien do interakcji z tym silnikiem gier. Następnie zagłębimy się w podstawy programowania, zajmując się regułami składni, formatowaniem, metodami, zmiennymi, obiektami i typami, klasami oraz dziedziczeniem podczas samodzielnego pisania i testowania kodu. Później wyjaśnimy, jak udostępniać dane skryptów w oknie Inspector oraz podstawy systemu serializacji w Unity.

Następnie książka poprowadzi nas przez proces planowania i rozwijania projektów prostych gier opracowanych w taki sposób, aby ćwiczyć pojęcia związane z programowaniem, a odkładać na bok mniej istotne sprawy, co pozwoli skupić się przede wszystkim na implementowaniu mechanizmów gier. W przykładowych projektach nauczymy się obsługi urządzeń wejściowych, używania w grze sztywnych obiektów podlegających prawom fizyki, kolizji między obiektami, wykorzystania kamer, tworzenia obiektów z prefabrykatów, ładowania scen, projektowania i kodowania interfejsu użytkownika itd.

Na koniec uzyskamy solidne podstawy programowania, które utorują drogę do zrozumienia podstawowej składni C# i podstaw programowania zorientowanego obiektowo, żeby wiedzieć nie tylko co pisać, ale dlaczego i jak to naprawdę działa. Programowanie gier przy użyciu Unity i C# pomoże nam dobrze poznać silnik gier Unity i jego dokumentację oraz pokaże, jak niezależnie szukać dalszych informacji na temat nieporuszonych tutaj pojęć i wyzwań.

Dzięki tej książce będziemy mogli:
Zrozumieć podstawy programowania zorientowanego obiektowo, w tym zagadnienia szczególnie związane z grami.

Wykorzystać podstawowe i średnio zaawansowane możliwości języka programowania C# i jego składni.

Zapoznać się ze wszystkimi głównymi typami składników silnika gier Unity: kolizjami i sztywnymi obiektami, światłami, kamerami, skryptami, itd.

Wykorzystać podstawową znajomość silnika gier Unity i jego funkcji do równoważenia mechanizmów rozgrywki, aby zapewniać ciekawe wrażenia w grach.

Książka "Programowanie gier przy użyciu Unity i C#. Podręcznik dla całkiem początkujących" - Casey Hardman - oprawa twarda - Wydawnictwo APN PROMISE. Książka posiada 630 stron i została wydana w 2020 r. Cena 68.97 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.