pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Programowanie gier. Kompendium

Dane szczegółowe:
Wydawca: Helion
Rok wyd.: 2003
Oprawa: miękka
Ilość stron: 776 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788373611191
ISBN: 83-7361-119-3
Data: 2009-09-07
Cena wydawcy: 119.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka Programowanie gier. Kompendium" dostarczy całej potrzebnej wiedzy, byś stał się twórcą pasjonujących gier komputerowych.
Podzielona na rozdziały zgodnie z poziomem zaawansowania, opisuje kolejno wszystkie aspekty dotyczące programowania gier. Mniej doświadczeni czytelnicy poznać mogą zasady posługiwania się językiem C++ i sprawdzić swe umiejętności pisząc dwie gry tekstowe. Ale to tylko rozgrzewka przed skokiem w krainę Direct X i poznaniem podstawowych składników tej najbardziej rozrywkowej z bibliotek, czyli Direct X Graphics, Direct Sound i Direct Input. Twoje umiejętności podniesie z pewnością zaprojektowanie własnych, uniwersalnych modułów, z pomocą których tworzone są przykładowe programy.

Kolejna część książki opisuje w przystępny sposób bardziej zaawansowane tematy, takie jak matematyczne podstawy tworzenia gier, modelowanie fizyczne, sztuczna inteligencja. Na zakończenie dowiesz się, jak napisać prawdziwą, dużą i atrakcyjną grę i... jak ją sprzedać.
Książka zawiera:

  • Podstawy C++ i środowiska Visual C++
  • Zmienne, operatory, funkcje C++
  • Projekty wieloplikowe i preprocesor
  • Łańcuchy i wskaźniki
  • Programowanie obiektowe: klasy, dziedziczenie
  • Strumienie danych
  • Projektowanie dużych aplikacji
  • Projektowanie bibliotek gier
  • Wprowadzenie do programowania w Windows i Direct X
  • Grafika w Direct X, Direct Input i Direct Sound
  • Podstawowe algorytmy i struktury danych
  • Matematyczne aspekty programowania gier
  • Sztuczna inteligencja w grach
  • Modelowanie fizyczne - pisanie gier opartych na prawach fizyki
  • Publikowanie gier
Na dołączonej płycie CD znajdują się: Microsoft Direct X 8.1 SDK, Caligari True Space 5 (wersja testowa), Syntrillium Coll Edit 2000 (wersja testowa), Jasc Zaint Shop Pro 7 (wersja testowa), gry Gemdrop, Smiley, Smugglets 2 oraz kod źródłowy zamieszczonych w książce przykładów.

Książka "Programowanie gier. Kompendium" - Bruno Miguel Teixeira de Sousa - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 776 stron i została wydana w 2003 r.