pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
»
»
Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej. Perspektywa Baumanowska
książka:

Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej. Perspektywa Baumanowska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2012
Oprawa: twarda
Ilość stron: 264 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788375879674
ISBN: 978-83-7587-967-4
Data: 2012-05-15
Cena: 38.26  Cena wydawcy: 48.00 zł Oszczędzasz: 9.74 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej. Perspektywa Baumanowska - opis wydawcy:

Mateusz Marciniak autor „Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej” podejmuje się trudnego zadania, dyskusji z założeniami Zygmunta Baumana, jednego z najchętniej czytanych i cenionych polskich socjologów ostatnich lat. Analiza baumanowskich postulatów, prognoz i apeli dotyczących zwłaszcza konsumpcyjnego podejścia do elementów życia społecznego, przebiega w sposób rzeczowy, solidny i przejrzysty. Treść opracowania charakteryzuje się wysoką erudycją autora oraz trafny dobór i krytyczne wykorzystanie dostępnego piśmiennictwa, oraz badań własnych.

Książka podejmuje dosyć ważne w aktualnej refleksji socjologicznej zjawiska. Wg. Baumana modelowy uczestnik społeczeństwa, konsument, wszystkie elementy rzeczywistości traktuje na wzór relacji z towarami konsumpcyjnymi. Zjawisko to dotyczy: czasu, przestrzeni, przedmiotów, innych ludzi, siebie, wartości i społeczeństwa. Wszystko podlega konsumpcji. Autor, na podstawie wyników badań przeprowadzonych wśród grupy studentów UAM stara się odpowiedzieć, czy takie podejście w istocie jest słuszne. Czy i jak dalece ukształtowanie orientacji konsumpcyjnej potwierdza tę koncepcję Czy podejście Baumana nie jest już nieco zdezaktualizowane, czy było słuszne dotychczas, czy nazywanie społeczeństwa - konsumpcyjnym, nie było przekoloryzowaniem Tytułowa orientacja konsumpcyjna dotyczy tego, na ile „konsumowanie” staje się podstawowym schematem poznawczym, na podstawie współczesnej młodzieży akademickiej. Wrażenie robi zwłaszcza empiryczne podejście do analizowanych teorii i wzorcowo ujęta metodologia cyklu badań nad wybraną grupą.

Można się zastanawiać, czy określanie konsumpcji duchem epoki - motorem współczesnych społeczeństw, jest uzasadnieniem słusznym. Z pewnością warto się nad zagadnieniem pochylić i spróbować poddać go weryfikacji, odczarować pewne zastane założenia. Jak słusznie zauważa prof. Czerepaniak-Walczak są to analizy uwalniające pojęcie konsumpcji i tego syndromu od statusu wytrychów albo ozdobników.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!
Mateusz Marciniak - autor m.in.:
Oblicza kapitału społecznego uniwersytetu. - okładka książki
Oblicza kapitału społecznego uniwersytetu. Diagnoza.... Ewa Bochno, Maria Dudzikowa, Mateusz Marciniak;
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Produkty podobne:
Między pracą a konsumpcją. Co decyduje - okładka książki
Między pracą a konsumpcją. Co decyduje o miejscu... Felicjan Bylok, Urszula Swadźba (red.)
Piątek, 22 Marca 2019 roku.