pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności

autor:

Marc Auge

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 88 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788301166601
ISBN: 978-83-0116-660-1
Data: 2011-07-01
pozycja niedostępna

Opis książki:

Wbrew pozornej sprzeczności terminologicznej, jutro, a może już dziś znajdzie się miejsce dla etnologii samotności - kończy swój pasjonujący esej na temat książki Marc Augé, światowej sławy francuski etnolog i antropolog kulturowy, wieloletni dyrektor paryskiej École des Hautes Études en Sciences Sociales - wprowadzając nas w arkana projektu antropologii hipernowoczesności. Tytułowe Nie-miejsca to przestrzenie anonimowe, które jednak każdego dnia zapełniają się ludźmi, jak dworce kolejowe, lotniska, stacje metra, supermarkety, pokoje hotelowe na całym świecie czy środki transportu publicznego. Dostęp do nich zapewniają bilety, paszporty, dowody osobiste. I jakkolwiek pojawiamy się w nich codziennie, otoczeni przez podobnych do nas innych, przestrzenie te nie tworzą ani tożsamości, ani relacji, lecz jedynie podobieństwo i samotność.

Książka "Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności" - Marc Auge - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 88 stron i została wydana w 2012 r.