pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Moda model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2016
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 336 s.
Wymiar: 169x240 mm
EAN: 9788380881556
ISBN: 978-83-8088-155-6
Data: 2017-01-27
Cena wydawcy: 51.45 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, "gęste" opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako "całościowe zjawisko społeczne" w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej - pozostając w kręgu tej metaforyki - swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.

Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)

Książka "Moda model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze" - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 336 stron i została wydana w 2016 r.