pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Mediewalizm wobec zjawisk audiowizualnych i nowych mediów

Autor książki:

Adam Regiewicz

Dane szczegółowe:
Wydawca: DiG
Rok wyd.: 2014
Oprawa: twarda
Ilość stron: 278 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788371818349
ISBN: 978-83-7181-834-9
Data: 2014-06-18
33.60 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Mediewalizm wobec zjawisk audiowizualnych i nowych mediów podejmuje zagadnienie średniowieczności rozumianej jako sposób uobecniania się średniowiecznych dyskursów kulturowych w różnych kategoriach widowiskowości i audiowizualności kultury współczesnej. Odwołując się do imagologii i antropologii kulturowej, tematyka książki oscyluje wokół współczesnych zjawisk społeczno-kulturowych, udostępnianych odbiorcy przede wszystkim poprzez przekaz audiowizualny lub przez inne formy widowiskowe, w których elementem konstytutywnym staje się kategoria atrakcji rozumiana jako realizacja średniowiecznych konstrukcji, mechanizmów, dyskursów, symboli. Autor stara się pokazać jak dużo we współczesnych rytuałach życia zbiorowego, widowiskach i dyskursach publicznych, narracjach audiowizualnych i nowych mediach pozostałości po wiekach średnich, a tym samym zadaje pytanie o świadomość bądź nieświadomość recepcji średniowiecza w kulturze współczesnej, oraz o pojawiające się fantazmaty tegoż średniowiecza, jego klisze, makiety, kalki uobecniane na różnych poziomach i w różnych przestrzeniach dyskursu kulturowego. Podjęta analiza pozwala lepiej zrozumieć sytuację dzisiejszego człowieka w zglobalizowanej i zmedializowanej rzeczywistości, określić jego tożsamość i czynniki ją kształtujące. Wpisuje się w myśl Giambatisto Vico, który jako pierwszy dostrzegł prawidłowość polegającą na powtarzalności paradygmatów historyczno-kulturowych w kolejnych epokach, oraz w dyskusję na temat znaczenia recepcji w dalszym rozwoju kulturowym, jej dynamikę „niedokładnego” powtórzenia.

Książka "Mediewalizm wobec zjawisk audiowizualnych i nowych mediów" - Adam Regiewicz - oprawa twarda - Wydawnictwo DiG. Książka posiada 278 stron i została wydana w 2014 r. Cena 33.60 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.