pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
Media i religia. Nowy kontekst - okładka książki
książka:

Media i religia. Nowy kontekst komunikacji

autor: Radosław Sierocki, Marek Sokołowski, Agnieszka Zduniak

Dane szczegółowe:

  • Wydawca: Adam Marszałek
  • Rok wydania: 2016
  • Oprawa: miękka
  • Ilość stron: 233 s.
  • EAN: 9788380195042
  • ISBN: 9788380195042
  • Data: 2016-10-07
Cena: 29.05  Cena wydawcy: 36.40 zł Oszczędzasz: 7.35 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis:

Pogrzeb religii, a przynajmniej chrześcijaństwa, ogłasza się od czasów Oświecenia, albo i jeszcze dawniejszych. Mimo to religia w naszym kręgu cywilizacyjnym odgrywa ogromną rolę, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że kultura współczesna sprzyja sekularyzacji, a co najmniej odchodzeniu od religijnych praktyk. "Medialne reprezentacje rzeczywistości" dominują niekiedy w naszych głowach nad realem, lecz nie są w stanie całkowicie wyprzeć odczucia transcendencji i potrzeby religijności. Co więcej, media stają się często narzędziami propagandy wiary (propaganda fidei) oraz źródłem informacji o jej zasadach i praktykach. Mogą też-jak słusznie zauważają autorzy recenzowanej książki- "funkcjonować w roli osobnego podmiotu kształtującego poglądy i postawy w odniesieniu do religii" albo nawet "przejmować funkcje, które wcześniej były domena religii" lansując lub deprecjonując wartości, style życia, normy czy wzory zachowań. [...] Recenzowana książka ujmuje relacje między mediami a religią w kategoriach systemowych, przy założeniu, że oba podmioty (obie praktyki) stanowią "względnie autonomiczne subsystemy społecznego życia". Autorzy jedenastu artykułów pokazują, jak owe subsystemy wzajemnie się przenikają i interferują, wzmacniając lub osłabiając swoje role i oddziaływania. Sfery sacrum i profanum niekiedy na siebie zachodzą, popadając w konflikt, lub wzajemnie się dopełniają w rezultacie złożonych procesów negocjowania.

Fragment recenzji prof. Jerzego Jastrzębskiego

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!

Radosław Sierocki, Marek Sokołowski, Agnieszka Zduniak (red.) - autor m.in.:

Inżynierowie społeczni i technologie - okładka książki
Inżynierowie społeczni i technologie zdobywania... Wojciech K. Szalkiewicz, Marek Sokołowski;
Praktykowanie pamięci - okładka książki
Praktykowanie pamięci Radosław Sierocki, Rafał Kleśta-Nawrocki, Jacek Kowalewski;
Nowe media i wyzwania współczesności - okładka książki
Nowe media i wyzwania współczesności Marek Sokołowski (red.);
W lustrze mediów - okładka książki
W lustrze mediów Marek Sokołowski;
Konkurencyjny rynek medialny. Telewizja - okładka książki
Konkurencyjny rynek medialny. Telewizja wobec... Marek Sokołowski, Radosław Sierocki (red.);
Media a komunikowanie polityczne - okładka książki
Media a komunikowanie polityczne Marek Sokołowski (red.);

Kupujący Media i religia. Nowy kontekst... zamówili również:

Religia w konfliktach etnicznych - okładka książki
Religia w konfliktach etnicznych we współczesnym... Andrzej Szabaciuk, Dariusz Wybranowski, Radosław Zenderowski (red.)
Czwartek, 25 Maja 2017 roku.