pokaz koszyk
autor tytuł  24h
Media i religia. Nowy kontekst - okładka książki
książka:

Media i religia. Nowy kontekst komunikacji

autor: Radosław Sierocki, Marek Sokołowski, Agnieszka Zduniak

Dane szczegółowe:

  • Wydawca: Adam Marszałek
  • Rok wydania: 2016
  • Oprawa: miękka
  • Ilość stron: 233 s.
  • EAN: 9788380195042
  • ISBN: 9788380195042
  • Data: 2016-10-07
Wielka obniżka cen!Cena: 28.33  Cena wydawcy: 36.40 zł Oszczędzasz: 8.07 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Media i religia. Nowy kontekst... - opis produktu:

Pogrzeb religii, a przynajmniej chrześcijaństwa, ogłasza się od czasów Oświecenia, albo i jeszcze dawniejszych. Mimo to religia w naszym kręgu cywilizacyjnym odgrywa ogromną rolę, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że kultura współczesna sprzyja sekularyzacji, a co najmniej odchodzeniu od religijnych praktyk. "Medialne reprezentacje rzeczywistości" dominują niekiedy w naszych głowach nad realem, lecz nie są w stanie całkowicie wyprzeć odczucia transcendencji i potrzeby religijności. Co więcej, media stają się często narzędziami propagandy wiary (propaganda fidei) oraz źródłem informacji o jej zasadach i praktykach. Mogą też-jak słusznie zauważają autorzy recenzowanej książki- "funkcjonować w roli osobnego podmiotu kształtującego poglądy i postawy w odniesieniu do religii" albo nawet "przejmować funkcje, które wcześniej były domena religii" lansując lub deprecjonując wartości, style życia, normy czy wzory zachowań. [...] Recenzowana książka ujmuje relacje między mediami a religią w kategoriach systemowych, przy założeniu, że oba podmioty (obie praktyki) stanowią "względnie autonomiczne subsystemy społecznego życia". Autorzy jedenastu artykułów pokazują, jak owe subsystemy wzajemnie się przenikają i interferują, wzmacniając lub osłabiając swoje role i oddziaływania. Sfery sacrum i profanum niekiedy na siebie zachodzą, popadając w konflikt, lub wzajemnie się dopełniają w rezultacie złożonych procesów negocjowania.

Fragment recenzji prof. Jerzego Jastrzębskiego

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!

Radosław Sierocki, Marek Sokołowski, Agnieszka Zduniak (red.) - pozostałe produkty w naszej księgarni:

Praktykowanie pamięci - okładka książki
Praktykowanie pamięci Radosław Sierocki, Rafał Kleśta-Nawrocki, Jacek Kowalewski;
Nowe media i wyzwania współczesności - okładka książki
Nowe media i wyzwania współczesności Marek Sokołowski (red.);
W lustrze mediów - okładka książki
W lustrze mediów Marek Sokołowski;
Konkurencyjny rynek medialny. Telewizja - okładka książki
Konkurencyjny rynek medialny. Telewizja wobec... Marek Sokołowski, Radosław Sierocki (red.);
Media a komunikowanie polityczne - okładka książki
Media a komunikowanie polityczne Marek Sokołowski (red.);
Homo creator czy homo ludens? Nowe - okładka książki
Homo creator czy homo ludens? Nowe formy aktywności... Wojciech Muszyński, Marek Sokołowski (red.);
Homo creator czy homo ludens? Twórcy - okładka książki
Homo creator czy homo ludens? Twórcy - internauci... Wojciech Muszyński, Marek Sokołowski (red.);

Produkty podobne:

Kapłan i rodzina w mediach - okładka książki
Andrzej Adamski, Kamila Kwasik, Grzegorz ŁęcickiKapłan i rodzina w mediach
Jezus i chrześcijanie w źródłach - okładka książki
Krzysztof Pilarczyk, Andrzej Mrozek (red.)Jezus i chrześcijanie w źródłach rabinicznych....
Globalny i lokalny wymiar religii - okładka książki
Irena Borowik, Andrzej Górny, Wojciech Świątkiewicz (red.)Globalny i lokalny wymiar religii
Wtorek, 24 Stycznia 2017 roku.