pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko: autor tytuł  24h
Księgarnia »
Książki »
»
Media i religia. Nowy kontekst komunikacji
książka:

Media i religia. Nowy kontekst komunikacji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Adam Marszałek
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 233 s.
EAN: 9788380195042
ISBN: 978-83-8019-504-2
Data: 2016-10-07
Cena: 29.05  Cena wydawcy: 36.40 zł Oszczędzasz: 7.35 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Media i religia. Nowy kontekst komunikacji - Radosław Sierocki, Marek Sokołowski, Agnieszka Zduniak - opis książki:

Pogrzeb religii, a przynajmniej chrześcijaństwa, ogłasza się od czasów Oświecenia, albo i jeszcze dawniejszych. Mimo to religia w naszym kręgu cywilizacyjnym odgrywa ogromną rolę, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że kultura współczesna sprzyja sekularyzacji, a co najmniej odchodzeniu od religijnych praktyk. "Medialne reprezentacje rzeczywistości" dominują niekiedy w naszych głowach nad realem, lecz nie są w stanie całkowicie wyprzeć odczucia transcendencji i potrzeby religijności. Co więcej, media stają się często narzędziami propagandy wiary (propaganda fidei) oraz źródłem informacji o jej zasadach i praktykach. Mogą też-jak słusznie zauważają autorzy recenzowanej książki- "funkcjonować w roli osobnego podmiotu kształtującego poglądy i postawy w odniesieniu do religii" albo nawet "przejmować funkcje, które wcześniej były domena religii" lansując lub deprecjonując wartości, style życia, normy czy wzory zachowań. [...] Recenzowana książka ujmuje relacje między mediami a religią w kategoriach systemowych, przy założeniu, że oba podmioty (obie praktyki) stanowią "względnie autonomiczne subsystemy społecznego życia". Autorzy jedenastu artykułów pokazują, jak owe subsystemy wzajemnie się przenikają i interferują, wzmacniając lub osłabiając swoje role i oddziaływania. Sfery sacrum i profanum niekiedy na siebie zachodzą, popadając w konflikt, lub wzajemnie się dopełniają w rezultacie złożonych procesów negocjowania.

Fragment recenzji prof. Jerzego Jastrzębskiego

Książka „Media i religia. Nowy kontekst komunikacji” - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek.

Książka posiada 233 stron i została wydana w 2016 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Media i religia. Nowy kontekst komunikacji"
Radosław Sierocki, Marek Sokołowski, Agnieszka Zduniak (red.) - autor m.in.:
Logos, ethos, pathos III i IV RP. - okładka książki
Logos, ethos, pathos III i IV RP. Dyskurs komunikacyjny... Wojciech K. Szalkiewicz, Marek Sokołowski;
Inżynierowie społeczni i technologie - okładka książki
Inżynierowie społeczni i technologie zdobywania... Wojciech K. Szalkiewicz, Marek Sokołowski;
Nowe media i wyzwania współczesności - okładka książki
Nowe media i wyzwania współczesności Marek Sokołowski (red.);
W lustrze mediów - okładka książki
W lustrze mediów Marek Sokołowski;
Konkurencyjny rynek medialny. Telewizja - okładka książki
Konkurencyjny rynek medialny. Telewizja wobec... Marek Sokołowski, Radosław Sierocki (red.);
Media a komunikowanie polityczne - okładka książki
Media a komunikowanie polityczne Marek Sokołowski (red.);
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Religia w konfliktach etnicznych - okładka książki
Religia w konfliktach etnicznych we współczesnym... Andrzej Szabaciuk, Dariusz Wybranowski, Radosław Zenderowski (red.)
Prawo karne judaizmu - okładka książki
Prawo karne judaizmu Bogusław Sygit, Damian Wąsik, Tomasz Kuczur
Produkty podobne:
Globalny i lokalny wymiar religii - okładka książki
Globalny i lokalny wymiar religii Irena Borowik, Andrzej Górny, Wojciech Świątkiewicz (red.)