pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kulturowe konteksty dramatu współczesnego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Księgarnia Akademicka
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 204 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788371889936
ISBN: 978-83-7188-993-6
Data: 2009-01-02
4.66 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Seria Interpretacje Dramatu (dotychczas Dramat Współczesny. Interpretacje) jest wydawana przez Księgarnię Akademicką we współpracy z Katedrą Dramatu Uniwersytetu Jagiellońskiego. W serii prezentowane są wieloaspektowe analizy dramatu współczesnego, polskiego i obcego oraz monografie o charakterze przekrojowym i komparatystycznym, a obok nich prace przedstawiające dorobek narodowych dramaturgii czy dokonania wybranych dramatopisarzy.

Praca zbiorowa prezentująca najnowsze nurty dramatu współczesnego w perspektywie kulturoznawczej. Zebrane eseje ukazują rozmaite sposoby, w jakie pisane dziś teksty dla teatru funkcjonują jako istotne ogniwo w procesach komunikacji zbiorowej oraz biorą udział w kształtowaniu się wspólnot kulturowych i narodowościowych.

Książka "Kulturowe konteksty dramatu współczesnego" - Małgorzata Leyko, Mariusz Bartosiak - oprawa miękka - Wydawnictwo Księgarnia Akademicka. Książka posiada 204 stron i została wydana w 2008 r. Cena 4.66 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp; Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera, Co się łączy z czym? System jako bohater; Karol Franczak, Dynamika pamięci zbiorowej we współczesnym dramacie austriackim; Artur Pełka, Subwersja ciała sportowego jako metafory męskości w tekstach teatralnych Elfriede Jelinek; Joanna Firaza, Prawda kłamstwa: Die Heldin von Postdam Theresii Walser; Tony Gardner, Claire Hodgson, Brytyjskość na scenie; Małgorzata Żebrowska, Uniwersalizm kulturowy Briana Friela. Obywatelstwo honorowe, Przekłady, Tańce w Ballyberg, Molly Sweeney jako przykłady dramatów przekraczających granice kultury; Agata Barelkowska, Samotny Zachód /Celtycki Tygrys. O kulturowych kontekstach współczesnego dramatu irlandzkiego; Natalia Rusiacka, Polsko-białoruski dialog we współczesnym dramacie białoruskim (na przykładzie twórczości Sergieja Kowalowa); Kristof Jacek Kozak, Tragoedia pauperum, czyli wyzwolenie dramatu synkretycznego; Leszek Karczewski, Komiczna niestosowność współczesnych tragedii; Małgorzata Jarmułowicz, Młodość w glorii zła. Dramaturgiczna refleksja nad kulturą przemocy (Enquist, Koltes, Mayenburg), Anna Maria Podrażka, Wideoteatr Poza Jolanty Lothe i Piota Lachmanna. Inspiracje elektronicznych "misteriów"; Piotr Olkusz, W stronę dramatu intuitywnego?; Indeks osób