pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Koncepcja doświadczenia religijnego w pismach Jonathana Edwardsa

Autor książki:

Kamil Marcin Hałambiec

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Semper
Rok wyd.: 2022
Ilość stron: 234 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788375073195
ISBN: 978?83?7507?319?5
Data: 2022-12-08
61.43 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Książka omawia doświadczenie religijne w ujęciu XVIII-wiecznego amerykańskiego filozofa i teologa Jonathana Edwardsa na tle jego życia, historii rodziny i historii religijności w Ameryce Północnej. Kluczem do zrozumienia doświadczenia chrześcijańskiego jest twierdzenie Edwardsa, że religia to sprawa nie tylko intelektu, lecz także serca. Edwards odrzuca intelektualizm, który nie uwzględnia roli uczucia, ale i wątpi w duchowość, która nie angażuje umysłu. Lektura będzie pomocna dla osób zarówno zainteresowanych filozofią amerykańską, jak i chcących zgłębić niektóre ważne aspekty duchowości i religijności amerykańskiego protestantyzmu.

Ks. dr Kamil M. Hałambiec studiował teologię, filozofię oraz nauki o kulturze i religii na następujących uczelniach: WSTS, Ch AT, UW, UKSW, SWPS w Warszawie, ETF w Leuven, Bangor i Yale University. Odbył staże podoktorskie w Harvard University Divinity School, a także w Jonathan Edwards Center at Yale oraz Yale Center for Faith and Culture. Wykłada historię filozofii, teologię pentekostalną oraz historię i teologię duchowych przebudzeń (rewiwalizmu) na WSTS w Warszawie, Trinity Bib le College (ND) i River University (FL). Jako kulturoznawca zajmuje się budowaniem teologicznych mostów między wiarą i kulturą.

Książka "Koncepcja doświadczenia religijnego w pismach Jonathana Edwardsa " - Kamil Marcin Hałambiec - Wydawnictwo Naukowe Semper. Książka posiada 234 stron i została wydana w 2022 r. Cena 61.43 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wykaz skrótów biblijnych użytych w książce

Wstęp

1. Życie i czasy Jonathana Edwardsa

1.1. Klimat intelektualny, kulturowy i religijny w XVIII wieku w Ameryce

1.1.1. Myśl filozoficzna XVIII wieku

1.1.2. Kontekst historyczno-kulturowy życia i twórczości Edwardsa

1.1.2.1. Przebudzenie

1.1.2.2. Periodyzacja zjawisk przebudzeniowych w USA

1.1.2.3. Pierwsze Wielkie Przebudzenie

1.1.2.4. Drugie Wielkie Przebudzenie

1.1.3. Kontekst religijny życia i twórczości Edwardsa

1.2. Biografia

1.2.1. Przodkowie Edwardsa

1.2.2. Dzieciństwo

1.2.3. Studia

1.2.4. Praca duszpasterska

1.2.5. Filozof i teolog

2. Filozofia i teologia filozoficzna

2.1. Bóg

2.2. Człowiek

2.3. Modlitwa jako metoda spotkania z Bogiem

2.4. Pismo Święte

3. Istota doświadczenia religijnego w pismach Jonathana Edwardsa

3.1. Boskie, nadprzyrodzone światło (A Divine and Supernatural Light)

3.2. Wierna relacja o zdumiewającym dziele Bożym (The Faithful Narrative of the Surprising Work of God)

3.2.1. Rola Ducha Świętego w doświadczeniu religijnym

3.3. Historia osobista ( The Personal Narrative )

3.3.1. Doświadczenie religijne „nowego narodzenia”

3.4. Cechy wyróżniające dzieła Ducha Bożego ( Distinguishing Marks of a Work of the Spirit of God )

3.5. Kilka uwag na temat obecnego przebudzenia religijnego w Nowej Anglii (Some Thoughts Concerning the Present Revival of Religion in New England )

3.6. Traktat o uczuciach religijnych (A Treatise Concerning Religious Affections )

3.6.1. Znaki niepotwierdzające prawdziwości doświadczenia religijnego (fałszywe kryteria)

3.6.2. Znaki prawdziwego doświadczenia religijnego (prawdziwe kryteria)

3.7. Doświadczenie religijne jako przeżycie kinestetyczne

3.7.1. Przykłady manifestacji fizycznych

3.7.2. Interpretacja manifestacji fizycznych

Wnioski końcowe

Bibliografia

Indeks osób