pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Klient w banku czyli prawo bankowe z perspektywy odbiorcy usług bankowych

Autor książki:

Piotr Bodył Szymala

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Rok wyd.: 2005
Oprawa: twarda
Ilość stron: 312 s.
Wymiar: 145x210 mm
EAN: 9788372052254
ISBN: 978-83-7205-225-4
Data: 2009-07-09
Cena wydawcy: 47.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Piotr Bodył Szymala jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, radcą prawnym - koordynatorem w BZ WBK S.A., kierującym pracą prawników odpowiedzialnych za operacje bankowe i inwestycje kapitałowe. Opublikował ok. 30 artykułów naukowych lub popularnonaukowych z zakresu prawa bankowego, dewizowego, handlowego i upadłościowego. Autor jest absolwentem Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, stypendystą Uniwersytetu w Aarhus w Danii i Instytutu Prawa Międzynarodowego TMC Asser w Hadze w Holandii
Z recenzji wydawniczych:
"Do rąk czytelników trafia książka, która jest unikalnym połączeniem doświadczeń praktycznych i badań teoretycznych nad prawem bankowym".
prof. dr hab. Jan Szambelańczyk, kierownik Katedry Bankowości w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu
"Praca, której podjął się Autor, przekierowuje uwagę z banków na klientów z takim założeniem, by pomniejszać ich niewiedzę oraz stwarzać zachęty do korzystania z usług bankowych, [...] O potrzebie idących w tym kierunku działań najlepiej zaświadcza stale niewielki zasięg usług bankowych w naszym społeczeństwie. Autor jest dobrze przygotowany do wykonania tej pracy oraz, co w tym przypadku wymaga podkreślenia, nadaje profesjonalnym wywodom łatwą formę, przywołując przy tym zarówno uregulowania ustawowe, jak i konkretne rozstrzygnięcia Sądu Najwyższego".
mec. Edward Kostro, redaktor naczelny miesięcznika "Prawo Bankowe"
"To niezwykle ciekawa i potrzebna na rynku pozycja, która pozwala nawet mającym niewielką wiedzę teoretyczną na zrozumienie meandrów prawa bankowego. W prostej formie Autor tłumaczy instytucje prawa bankowego i to z perspektywy klienta banku. Uczenie się prawa bankowego ułatwiają także ciekawe przykłady".
mec. Marcin Prell, dyrektor banku, szef Obszaru Prawnego w BZ WBK S.A. we Wrocławiu

Książka "Klient w banku czyli prawo bankowe z perspektywy odbiorcy usług bankowych" - Piotr Bodył Szymala - oprawa twarda - Wydawnictwo Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu. Książka posiada 312 stron i została wydana w 2005 r.

Spis treści:

Od autora

1. Klient pojawia się w banku
2. Klient lokuje pieniądze
2.1. Umowa rachunku bankowego
2.2. Bankowe papiery wartościowe
2.3. Umowa o udostępnienie skrytki sejfowej

3. Klient dokonuje rozliczenia
3.1. Rozliczenia w kraju
3.2. Rozliczenia w obrocie dewizowym
3.3. O ostateczności rozliczeń

4. Klient pożycza pieniądze
4.1. Umowa pożyczki
4.2. Umowa kredytu
4.3. Inne umowy o funkcjach kredytowych

5. Wpływ szczególnych obowiązków i uprawnień banków na sytuację klientów
5.1. Charakter szczególny obowiązków i uprawnień
5.2. Dokument bankowy
5.3. Bankowy tytuł egzekucyjny
5.4. Tajemnica bankowa
5.5. Inne szczególne obowiązki i uprawnienia

6. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (stan prawny na 1 lipca 2005)

7. Literatura przedmiotu