pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

J2ME. Tworzenie gier

Autor książki:

Janusz Grzyb

Dane szczegółowe:
Wydawca: Helion
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 272 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788324612635
ISBN: 978-83-246-1263-5
Data: 2009-09-03
Cena wydawcy: 35.10 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Stwórz własną grę do telefonu komórkowego
  • Poznaj technologię J2ME
  • Zaprojektuj interfejs użytkownika dla gry
  • Zaimplementuj mechanizmy wyświetlania grafiki 3D

Współczesne telefony komórkowe przestały być urządzeniami wykorzystywanymi wyłącznie do prowadzenia rozmów i wysyłania wiadomości SMS. Można je dziś stosować do wielu innych celów -- pełnią rolę notatników, dyktafonów, aparatów fotograficznych, odtwarzaczy plików MP3 i przenośnych konsoli do gier. Jednak największe możliwości telefony komórkowe uzyskały dzięki zaimplementowaniu w nich języka Java. Mobilna Java pozwala nie tylko na tworzenie dodatkowych narzędzi, ale także gier -- zarówno prostych platformówek, jak i skomplikowanych gier wykorzystujących złożone algorytmy wyświetlania grafiki trójwymiarowej.

Książka J2ME. Tworzenie gier" to podręcznik, dzięki któremu opanujesz technologię J2ME i wykorzystasz ją do napisania własnej gry do telefonu komórkowego. Czytając ją, poznasz podstawy mobilnej Javy, zainstalujesz narzędzia niezbędne do pracy i dowiesz się, jak zbudowana jest aplikacja przeznaczona do wykorzystania w tym urządzeniu. Zaprojektujesz interfejs użytkownika i zastosujesz podstawowe metody generowania grafiki 2D. Poznasz także bibliotekę Java Mobile 3D i wykorzystasz ją do stworzenia prawdziwej gry z trójwymiarową grafiką, uwzględniającą tekstury obiektów, oświetlenie i cieniowanie. Dowiesz się również, jak budować gry dla wielu graczy łączących się ze sobą poprzez interfejs Bluetooth.

  • Instalacja i konfiguracja narzędzi Wireless Toolkit, Ant i Antenna
  • Tworzenie interfejsu użytkownika
  • Rysowanie podstawowych obiektów graficznych
  • Algorytm śledzenia promieni światła
  • Reprezentacja obiektów 3D w Java Mobile 3D
  • Modelowanie oświetlenia i cieniowania
  • Animowanie obiektów
  • Przygotowanie sceny gry w programie Blender
  • Komunikacja poprzez interfejs Bluetooth
  • Tworzenie gry typumultiplayer"
Nie szukaj w sieci gier do swojej komórki -- napisz własną!

Książka "J2ME. Tworzenie gier" - Janusz Grzyb - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2007 r.