pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Człowiek - technologia - media. Konteksty kulturowe i psychologiczne

Autor książki:

Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 206 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788378507826
ISBN: 978-83-7850-782-6
Data: 2015-01-26
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Sytuacja cywilizacyjna, w jakiej się znaleźliśmy, stwarza wiele szans zarówno edukacyjnych, jak i rozwojowych, ale przynosi także szereg zagrożeń. (...) Okazało się bowiem, że technologie rozwijają się w tempie przewyższającym nasze możliwości adaptacyjne czy poznawcze. Nie jest jeszcze pewne, czy uda nam się je przezwyciężyć, chociaż naukowcy pracują w swoich laboratoriach nad tym, aby nowe technologie udoskonalały naszą codzienną egzystencję.

Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę.

Autorom artykułów zgromadzonych w tomie udało się ukazać niektóre z kluczowych związków człowieka z technologią i mediami. Mamy nadzieję, że problematyka ta stanie się źródłem inspiracji dla kolejnych debat i konferencji poświęconych tym zagadnieniom, właśnie w takim interdyscyplinarnym ujęciu, które daje szansę wielostronnego i wielokontekstowego ujęcia tematu. A właśnie tego wymagają nasze czasy, cywilizacja medialna, w której funkcjonujemy i jaką nadal współkreujemy.

Książka "Człowiek - technologia - media. Konteksty kulturowe i psychologiczne" - Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 206 stron i została wydana w 2015 r.