pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kultura mediów, ciało i tożsamość

Autor książki:

Witold Jakubowski, Sylwia Jaskulska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2011
Oprawa: twarda
Ilość stron: 362 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788375876543
ISBN: 978-83-7587-654-3
Data: 2012-01-11
Cena wydawcy: 68.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:


Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, składa się z23 tekstów ijest podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy kultury mediów, druga – płci iciała. Jako redaktorzy tomu jesteśmy przekonani, że prezentowana problematyka jest ważna, teksty (choć łączy je kontekst edukacyjny) – interdyscyplinarne, asposoby prezentacji poszczególnych tematów – niebanalne. Udało się nam wjednej książce zgromadzić artykuły autorów zcałej Polski, zwielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej wkształtowaniu tożsamości.

Mamy nadzieję, że Czytelnik podczas lektury będzie książkę tę współtworzył, wraz zautorami czytając kody, mnożąc znaczenia niedokończonych, kontrowersyjnych, głośnych, atakże zapomnianych, niedocenianych tekstów iedukacyjnych kontekstów kultury współczesnej.

Witold Jakubowski
Sylwia Jaskulska
Ta publikacja nie jest oczywiście ani głosem za kulturą popularną, ani przeciwko niej. Zebrane wtym tomie teksty ilustrują perspektywę oglądu dzisiejszej rzeczywistości zaproponowaną przez wspomnianego badacza – J. Fiske. Mnożymy wnich pytania ojęzyk mediów iprzekaz medialny, ich rolę wkonstruowaniu współczesnych tożsamości. Odnosimy się do płci iciała jako do miejsca wpisywania znaczeń. Interesuje nas szczególnie perspektywa edukacyjna. Kultura popularna nie jest przez autorów tomu pomijana. Przeciwnie – jest traktowana jako kontekst socjalizacji iedukacji; edukacja isocjalizacja zaś są kontekstem kultury popularnej. Obrazy medialne szkoły, młodzieży irodziny, nowe wspólnoty internetowe, reklama jako tekst kultury, tożsamość płciowa ikreowanie własnego wizerunku przez kreowanie ciała to tylko niektóre zkwestii, które podnosimy…

Książka "Kultura mediów, ciało i tożsamość" - Witold Jakubowski, Sylwia Jaskulska (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 362 stron i została wydana w 2011 r.