pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Educating Prisoners in the Polish Penal System (1945-2005)

Autor książki:

Dariusz Widelak

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 168 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373952980
ISBN: 978-83-7395-298-0
Data: 2008-10-27
Cena wydawcy: 17.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

The book was meant to present the outline of in-prison schooling in Poland in the period of 1945–2005. Historical and political background of its development was taken into consideration. All the contents were presented in several chapters dealing with: the tradition of teaching in prisons over centuries, contemporary conditions of the development of schools in prisons, legal foundation regulating the functioning of in-prison schools, network and organization of this type of education.
Types and kinds of schools creating the network were described as well as the range of quantitative development of schooling in prisons, including the changes connected with educational reform in 1999. Not only teachers of these schools were introduced but also students and their different reasons for taking up education while being imprisoned. That publication is aimed at historians of education, those dealing with rehabilitation and penitentiary system and law as well as at students of rehabilitation.
That publication is aimed at historians of education, those dealing with rehabilitation and penitentiary system and law as well as at students of rehabilitation.

Praca została pomyślana jako zarys dziejów szkolnictwa przywięziennego w Polsce w latach 1945–2005. Uwzględniono tło historyczne i polityczne, na jakim rozwijała się szkoła przywięzienna. Wszystkie treści zamieszczono w kilku rozdziałach, w których podjęto kwestie: tradycji nauczania w więzieniach na przestrzeni wieków, współczesne uwarunkowania rozwoju szkół w zakładach karnych, podstawy prawne funkcjonowania szkół przywięziennych, sieć i organizację tego szkolnictwa. Określono, jakie typy i rodzaje szkół tworzą sieć oraz w jakim zakresie dokonywał się rozwój ilościowy szkolnictwa w zakładach karnych, łącznie ze zmianami związanymi z reformą oświaty w 1999 roku. Przedstawiono nauczycieli szkół przywięziennych i uczniów szkół przywięziennych oraz główne motywy podejmowania nauki przez skazanych na karę pozbawienia wolności.
Publikacja skierowana jest do historyków oświaty, osób zajmujących się resocjalizacją i penitencjarystyką oraz studentów resocjalizacji

Książka "Educating Prisoners in the Polish Penal System (1945-2005)" - Dariusz Widelak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Książka posiada 168 stron i została wydana w 2008 r.