pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 190 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788379694600
ISBN: 978-83-7969-460-0
Data: 2015-02-05
pozycja niedostępna

Opis książki:

Książka Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich wpisuje się w aktualny i ważny nurt rozważań na temat roli informacji i wiedzy w zarządzaniu współczesną organizacją. Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej relatywnie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Autorzy książki - pracownicy naukowi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - koncentrują się na przedstawieniu roli informacji, pozyskiwanych głównie w drodze badań marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Opierając się na wszechstronnych studiach literaturowych, podejmują próbę wyjaśnienia istoty informacji i jej znaczenia w zarządzaniu modelem biznesowym przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem relacji: potrzeby informacyjne - decyzje marketingowe. W zasadniczej części pracy prezentują wyniki szeroko zakrojonych badań empirycznych wśród przedsiębiorstw. Poza diagnozą stanu i uwarunkowań badań marketingowych podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa, w książce dokonano oceny użyteczności tychże badań w procesach decyzyjnych. Prezentowana praca jest jedną z nielicznych publikacji poświęconych ocenie wykorzystania wyników badań marketingowych w rozwiązywaniu konkretnych problemów rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczące informacyjnych podstaw negocjacji biznesowych.

Książka ma liczne walory metodyczne, poznawcze i praktyczne. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Treści pracy mogą być inspirujące dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania informacjami, a przede wszystkim marketingu. Poruszono w niej także wiele wątków użytecznych dla praktyki gospodarczej. Ponadto może być wykorzystywana w dydaktyce na różnych poziomach studiów z zakresu ekonomii i zarządzania.

Książka "Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich" - Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 190 stron i została wydana w 2014 r.