pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym

Autor książki:

Wojciech Horyń, Jan Maciejewski

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 298 s.
Wymiar: 168x238 mm
EAN: 9788322928592
ISBN: 978-83-2292-859-2
Data: 2007-11-23
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

SPIS TREŚCI: Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym Wstęp Introduction ROZDZIAŁ I: Globalizacja i andragogika Andrzej Łapa, Wpływ edukacji ustawicznej doby globalizacji na tworzenie się struktur społecznych Joanna Dzieńdziora, Uwarunkowania polityki edukacyjnej Unii Europejskiej wobec globalizacji Irena Kurasz, Edukacja dorosłych wobec problemów globalizacji. Wybrane aspekty socjologiczne Anna Śledzińska, Prawne konteksty edukacji dorosłych w UE i Polsce. Wybrane problemy Dariusz Socha, Edukacja ustawiczna w procesie globalizacji. Wybrane aspekty na przykładzie spółki energetycznej Andrzej Rusak, Informacja i wiedza w życiu współczesnych społeczeństw - od poliprofesjonalizacji do edukacji ustawicznej Martyna Pryszmont-Ciesielska, Uniwersytet Technologii czy Uniwersytet Refleksji? Krytyczny obraz współczesnych instytucji akademickich w Polsce Ewa Brodacka-Adamowicz, Znaczenie wykształcenia kobiety a proces globalizacji Lucyna Piekarska, Izabela Szymczak, Sylwetka współczesnego nauczyciela-wychowawc na tle przewartościowań systemowych. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne ROZDZIAŁ II: Społeczne podejście w andragogice Beata Kuźbicka, Kształcenie menedżerów w Polsce doby przemian. Niektóre aspekty pedagogiczno-socjologiczne na przykładzie grupy ITM POLSKA Mariusz Czajkowski, Menedżer w kontekście ustawicznego rozwoju. Ujęcie socjologiczne Katarzyna Baranowska, Skuteczność pracy menedżera w społeczeństwie wiedzy Lucyna Piekarska, Dyrektor zarządzający zasobami ludzkimi. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne Sabina Krawiec, Akademickie Biura Karier w procesie kształcenia zawodowego studentów. Kontekst socjologiczny Adriana Wiegerová, Holistyczne pojęcie zdrowia w programach nauczania na Słowacji Irena Tomys, Kształcenie dla bezpieczeństwa zdrowotnego współczesnego społeczeństwa. Wybrane aspekty socjologiczne Krystyna Baszak, Kształcenie zawodowe pielęgniarek instrumentariuszek. Ujęcie socjologiczne Tamara Zacharuk, Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie wyższym szansą na ich integrację społeczną Joanna Wawrzyniak, Wpływ edukacji na jakość starości. Wybrane aspekty Maciej Rybicki, Rola Kościoła rzymskokatolickiego w procesie edukacyjnym polskiej transformacji ustrojowej....

Książka "Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym" - Wojciech Horyń, Jan Maciejewski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 298 stron i została wydana w 2007 r.

Spis treści:

Wstęp
Introduction

ROZDZIAŁ I: Globalizacja i andragogika
Andrzej Łapa, Wpływ edukacji ustawicznej doby globalizacji na tworzenie się struktur społecznych
Joanna Dzieńdziora, Uwarunkowania polityki edukacyjnej Unii Europejskiej wobec globalizacji
Irena Kurasz, Edukacja dorosłych wobec problemów globalizacji. Wybrane aspekty socjologiczne
Anna Śledzińska, Prawne konteksty edukacji dorosłych w UE i Polsce. Wybrane problemy
Dariusz Socha, Edukacja ustawiczna w procesie globalizacji. Wybrane aspekty na przykładzie spółki energetycznej
Andrzej Rusak, Informacja i wiedza w życiu współczesnych społeczeństw - od poliprofesjonalizacji do edukacji ustawicznej
Martyna Pryszmont-Ciesielska, Uniwersytet Technologii czy Uniwersytet Refleksji? Krytyczny obraz współczesnych instytucji akademickich w Polsce
Ewa Brodacka-Adamowicz, Znaczenie wykształcenia kobiety a proces globalizacji
Lucyna Piekarska, Izabela Szymczak, Sylwetka współczesnego nauczyciela-wychowawc na tle przewartościowań systemowych. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne

ROZDZIAŁ II: Społeczne podejście w andragogice
Beata Kuźbicka, Kształcenie menedżerów w Polsce doby przemian. Niektóre aspekty pedagogiczno-socjologiczne na przykładzie grupy ITM POLSKA
Mariusz Czajkowski, Menedżer w kontekście ustawicznego rozwoju. Ujęcie socjologiczne
Katarzyna Baranowska, Skuteczność pracy menedżera w społeczeństwie wiedzy
Lucyna Piekarska, Dyrektor zarządzający zasobami ludzkimi. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne
Sabina Krawiec, Akademickie Biura Karier w procesie kształcenia zawodowego studentów. Kontekst socjologiczny
Adriana Wiegerová, Holistyczne pojęcie zdrowia w programach nauczania na Słowacji
Irena Tomys, Kształcenie dla bezpieczeństwa zdrowotnego współczesnego społeczeństwa. Wybrane aspekty socjologiczne
Krystyna Baszak, Kształcenie zawodowe pielęgniarek instrumentariuszek. Ujęcie socjologiczne
Tamara Zacharuk, Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie wyższym szansą na ich integrację społeczną
Joanna Wawrzyniak, Wpływ edukacji na jakość starości. Wybrane aspekty
Maciej Rybicki, Rola Kościoła rzymskokatolickiego w procesie edukacyjnym polskiej transformacji ustrojowej

ROZDZIAŁ III: Służby mundurowe i andragogika
Marcin Kośka, Wyzwania dla andragogów (także wojskowych) w XXI wieku. Wybrane aspekty pedagogiczno-socjologiczne
Robert Reczkowski, Kształcenie kadr oficerskich dla Sił Zbrojnych RP w świetle zjawiska poliprofesjonalizacji
Krzysztof Świderski, Oficer jako przedstawiciel społeczeństwa postindustrialnego
Jan Maciejewski, Marek Bodziany, Kształcenie oficerów w kontekście wielokulturowości. Wybrane aspekty socjologiczne
Dariusz Kozerawski, Uwarunkowania i problematyka międzynarodowych działań pokojowych i stabilizacyjnych w procesie kształcenia studentów wyższej uczelni wojskowej na przełomie XX i XXI wieku
Zdzisław Morawski, Warstwy dyspozycyjne. Parę uwag o kryteriach ich wydzielania z uwzględnieniem relacji dowódca andragog - podwładny
Aleksander Szlachta, Dowódca wychowawcą i nauczycielem w systemie logistycznym wojska
Dariusz Becmer, Nauczyciel andragog w wojsku w kontekście komunikacji interpersonalnej. Wybrane aspekty socjologiczne
Marian Kloczkowski, Kwalifikacje pedagogiczne kadry WP w świetle opinii środowisk cywilnych
Wiesław Chudy, Ryszard Kałużny, System wartości podchorążych Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych. Sprawozdanie z badań
Dariusz Trojszczak, Szkolnictwo w Straży Granicznej na tle przemian po 1989 roku
Henryk Kaczorowski, Transformacja systemowa a wyzwania wobec grup dyspozycyjnych. Ujęcie socjologiczne na przykładzie edukacji w zawodzie oficera Wojska Polskiego