pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Między przekazem a odkryciem. Twórcze sposoby na rozwiązywanie zadań matematycznych przez dzieci

Autor książki:

Monika Wojnowska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 84 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088962
ISBN: 978-83-7308-896-2
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 15.77 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W książce Autorka stara się udzielić odpowiedzi na następujące pytania: Jak pomagać uczniowi, by nie zostawiać dziecka samemu sobie, a jednocześnie pozwolić mu na samodzielną pracę? Jak nie pomagać za dużo, zabierając przyjemność osobistego sukcesu? Jak wprowadzać dziecko w świat matematyki, nie traktując jej jako zasobu wiedzy, ale przede wszystkim jako sposobu patrzenia na świat i sposobu jej myślenia? Jak wykorzystać jej treści i narzędzia dla wspierania rozwoju umysłowego, społecznego i emocjonalnego u dziecka?
W publikacji część praktyczna łączy się z przestrzeganiem jawnego, systematycznego pokazywania teoretycznych podstaw proponowanych rozwiązań i udzielanych rad. Autorka podkreśla, że aktywność matematyczna dziecka może i powinna być fundamentem drogi do sukcesu na innych płaszczyznach i poziomach nauczania. Książka kierowana jest przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą pomóc dziecku na początku tej drogi.

Książka "Między przekazem a odkryciem. Twórcze sposoby na rozwiązywanie zadań matematycznych przez dzieci" - Monika Wojnowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp
Rozdział I
Dwa sposoby myślenia o nauczaniu

Rozdział II
Matematyczne sytuacje zadaniowe w edukacji dziecka

Rozdział III
O sytuacji rozwiązywania problemu

Rozdział IV
O teoretycznych podstawach rozwiązywania matematycznych zadań problemowych

Rozdział V
O niektórych heurystycznych metodach rozwiązywania problemów

Rozdział VI
W stronę twórczej samodzielności ucznia (i nauczyciela), czyli heurystyczne strategie rozwiązywania matematycznych zadań problemowych
Zrozumienie zadania
Tworzenie planu postępowania
Strategia 1. Inscenizujemy sytuację
Strategia 2. Robimy rysunek. Rysujemy schemat lub graf
Strategia 3. Próbuj i poprawiaj
Strategia 4. Zrób tabelkę
Strategia 5. Zapisz działanie lub równanie
Strategia 6. Znajdź regułę
Strategia 7. Znajdź podobne zadanie
Strategia 8. Skorzystaj z logicznego wnioskowania
Wykonywanie planu
Spojrzenie wstecz

Rozdział VII
Kilka uwag o przebiegu i możliwych skutkach rozwiązywania problemów przez dzieci

Bibliografia