pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kultura popularna

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2010
Oprawa: twarda
Ilość stron: 330 s.
Wymiar: 165x244 mm
EAN: 9788375874341
ISBN: 978-83-7587-434-1
Data: 2010-08-11
35.38 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Jeszcze dwie, trzy dekady temu pojęcia "kultura popularna" i "nauka" wydawały się całkowicie rozłączne. Badanie popkultury uznawane było za zajęcie "niepoważne". Muzyka, moda, reklama, mydlane opery, bohaterowie gier komputerowych itp. - wszystko to zdawało się mało istotne w porównaniu z polityką, ekonomią, filozofią czy kulturą wysoką (której symbolami mogą być muzyka Beethovena czy dramaty Szekspira). Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej.
Przechadzając się po największych księgarniach Waszyngtonu czy Londynu, ma się niekiedy wrażenie, że amerykańska i brytyjska wiedza o społeczeństwie została zdominowana przez zagadnienia związane z popkulturą. Ileż to książek napisano o lalce Barbie! Ileż monografii doczekała się amerykańska piosenkarka Madonna! Na półkach księgarskich dzieła poświęcone tym "pop-super-bohaterom" zdają się wypierać klasyczne interpretacje dzieł Dostojewskiego czy Zoli.
Również w Polsce rośnie zainteresowanie popkulturą - także w kontekście naukowym (w ostatnim okresie pojawiła się duża liczba publikacji poświęconych różnym poptendencjom czy popzjawiskom). Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, wpisuje się więc w "popularną" tendencję we współczesnych naukach o kulturze i edukacji. Będzie stanowić - jak wierzymy - interesujący "przypis" do dyskusji na temat współczesnych konstrukcji tożsamości w kontekście ich swoistej "popkulturyzacji".
Agnieszka Gromkowska-Melosik Zbyszko Melosik

Książka "Kultura popularna" - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 330 stron i została wydana w 2010 r. Cena 35.38 zł. Zapraszamy na zakupy!