pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu

Autor książki:

Katarzyna D. Kopeć

Dane szczegółowe:
Wydawca: Libron
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 256 s.
Wymiar: 230x160 mm
EAN: 9788364275609
ISBN: 978-83-6427-560-9
Data: 2014-08-26
pozycja niedostępna

Opis książki:

Katarzyna Dorota Kopeć - doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu (Uniwersytet Jagielloński). Absolwentka zarządzania kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższej Szkoły Zittau/Görlitz w Niemczech (studia pod patronatem UNESCO i Institut für kulturelle Infrastruktur Sachsen). Stypendystka międzynarodowego programu Departamentu Stanu USA International Visitor Leadership Program. Autorka publikacji poświęconych kwestiom zarządzania w sektorze kreatywnym, interakcjom biznes - kultura, prosumpcji w kulturze oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Obecnie pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

Książka Katarzyny Kopeć dotyczy zagadnienia zaangażowania przedsiębiorstw we wsparcie dla kultury. Autorka przeprowadziła swoją analizę z dwóch perspektyw. Pierwszą jest pozabudżetowe nansowanie kultury, ze szczególnym wskazaniem na jego narzędzia. Druga - i co należy podkreślić - dominująca to koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Na przecięciu tych perspektyw autorka ukazała zagadnienie wybrane w pracy jako kluczowe, czyli narzędzia pozabudżetowego nansowania kultury stosowane przez przedsiębiorstwa w ramach ich aktywności na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Temat pracy i przyjęcie takiej perspektywy badawczej zasługują na wysoką ocenę ze względu na swoją klarowność i aktualność. Powoli wychodząca z kryzysu Europa poszukuje nowych rozwiązań między innymi poprzez aktywizację pozabudżetowych źródeł nansowania kultury. Mówi się na ten temat wiele, ale raczej ogólnikowo. Tymczasem autorka dostarcza nam analizy szczegółowej i w dodatku osadzonej na solidnych fundamentach w postaci bardzo dobrego rozpoznania dwóch perspektyw badawczych. Zasadniczym celem pracy [ ] jest identy kacja narzędzi pozabudżetowego nansowania kultury stosowanych w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Cele bezpośrednie to [ ] opracowanie studiów przypadków prezentujących zastosowanie tych narzędzi. Tak postawione zadanie zostało zrealizowane konsekwentnie i zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu. Powstała ciekawa mapa CSR w kulturze.

Z recenzji prof. Doroty Ilczuk

Książka "Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu" - Katarzyna D. Kopeć - oprawa miękka - Wydawnictwo Libron. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2014 r.