pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki

Autor książki:

Grażyna Nowaczyk, Dariusz Sobolewski

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 357 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788372053299
ISBN: 978-83-7205-329-9
Data: 2014-01-29
Cena wydawcy: 45.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Rynek edukacyjny w Polsce osiągnął etap dojrzałości, co wymusza krytyczne spojrzenie na dotychczasowe strategie zarządzania marketingowego realizowane przez uczelnie.

W trosce o wzmacnianie pozycji rynkowej szkoły wyższe podejmują wiele nowych działań, m.in. na rzecz budowania silnej pozycji marki uczelni. Skuteczne zarządzanie marką to jedna z najważniejszych strategii w planowaniu długofalowego rozwoju szkoły wyższej. Poza podstawowymi atrybutami marki, jak nazwa, logo i kolorystyka, liczą się przede wszystkim wartości oraz idee, na których jest budowana jej pozycja. Stosownie do zmian w otoczeniu marka powinna oferować wartości, które są stałe, podstawowe, takie jak: wiedza, edukacja, poszukiwanie prawdy, etyka czy troska o relacje społeczne. Jednocześnie marka powinna zmieniać się w tych obszarach, które świadczą o jej dostosowaniu do otoczenia - właściwe komunikaty, narzędzia promocji, formy kontaktów i elementy wizerunkowe. Rolą marki szkoły wyższej jest również integracja całej społeczności akademickiej z jej interesariuszami oraz absolwentami. Powinna ona także obejmować zasady i sposoby tworzenia kultury organizacyjnej uczelni - najtrudniejszego do skopiowania elementu przewagi konkurencyjnej.

O tych wszystkich niezwykle ważnych i złożonych problemach traktuje niniejsza publikacja. Zawiera ona refleksje badaczy i wypowiedzi praktyków, którzy od lat budują marki szkół wyższych na rynku w Polsce oraz w innych krajach świata. Cennym uzupełnieniem rozważań są analizy przypadków, dotyczące konkretnych problemów oraz sposobów ich rozwiązania. Bogactwo zawartych w publikacji opisów i analiz może być nieocenioną pomocą dla wszystkich, którzy skupiają swoje wysiłki na krytycznej refleksji w procesie podejmowania decyzji budowania marki szkoły wyższej na zmieniającym się rynku.

prof. dr hab. Henryk Mruk
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Książka "Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki" - Grażyna Nowaczyk, Dariusz Sobolewski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu. Książka posiada 357 stron i została wydana w 2013 r.