pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 310 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788323331896
ISBN: 978-83-233-3189-6
Data: 2011-11-23
Cena wydawcy: 39.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Ta książka to fascynująca historia o tym, w jaki sposób przedmioty materialne, takie jak zegarki czy odzież sportowa, stały się wymownymi symbolami kulturowymi i jak produkcja symboli, w postaci rozpoznawalnych globalnie marek, stała się nadrzędnym celem kapitalizmu. Globalny przemysł kulturowy to bogaty zasób źródeł empirycznych i teoretycznych, pokazujących, w jaki sposób przedmioty te – od butów Nike do filmu Toy Story, od globalnej piłki nożnej do sztuki konceptualnej – ulegają metamorfozom i przemieszczają się ponad granicami państw.
Globalny przemysł kulturowy ma ambicję stania się dialektyką oświecenia ery globalizacji. To podstawowa lektura dla studentów i wykładowców różnych nauk społecznych.
Autorzy rzucają wyzwanie doktrynom liberalizmu i marksizmu gospodarczego, a także teorii kultury. W samym środku produkcji i konsumpcji dostrzegają mechanizmy tworzenia znaczeń. Rynkiem towarów rządzą obecnie totemy, a kultura popularna wytwarza, przesuwa i dynamizuje ikony rynkowych marek. Krążenie wartości ekonomicznej ma dziś postać rozmowy między rzeczami-symbolami. Globalny przemysł kulturowy to świetnie udokumentowana, wyrafinowana intelektualnie, ważna książka.
Jeffrey Alexander, Yale University Podążając za biografią wybranych przedmiotów kultury, Lash i Lury niezwykłe przekonująco pokazują, że w dzisiejszej epoce globalizacji kultura odgrywa w produkcji ekonomicznej rolę znacznie donioślejszą niż kiedykolwiek w przeszłości. Przedstawione w książce argumenty zmuszają czytelnika do zasadniczej rewizji tradycyjnych pojęć o przemyśle kulturowym.
Michael Hardt, współautor książek Empire
oraz Multitude: War and Democracy in the Age of Empire Scott Lash jest dyrektorem Centrum Studiów Kulturowych na Goldsmiths, University of London; Celia Lury jest profesorem socjologii w tej samej placówce.

Książka "Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy" - Scott Lash, Celia Lury - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 310 stron i została wydana w 2011 r.