pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty. Tom 3

Autor książki:

Anna Janus-Sitarz

(Red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 296 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788324217021
ISBN: 97883-242-1702-1
Data: 2005-09-01
Cena wydawcy: 37.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty pod red. Anny Janus-Sitarz powstał we współpracy metodyków, pedagogów i psychologów, którzy piszą o zagadnieniach, sprawiających coraz więcej kłopotu absolwentom polonistyki, rozpoczynającym pracę w szkole: o specyficznych trudnościach w uczeniu się wielu wychowanków, rozmaitych zaburzeniach ich zachowań, o problemie nieczytania przez uczniów lektur szkolnych, a także lekceważenia kultury wysokiej i tradycji historycznej. Artykuły przynoszą konkretne rady, dotyczące diagnozowania i terapii wobec dziecka dyslektycznego, pracy w klasach integracyjnych i radzenia sobie z agresją uczniów, organizacji procesu nauczania: planowania, zadawania pracy domowej, stawiania pytań, oceniania prac pisemnych. Autorzy podają konkretne propozycje sposobów kształcenia sprawności czytania i rozumienia czytanego tekstu, walki z brykami, stwarzania sytuacji motywujących do lektury, rozwijania fascynacji czytelniczych. Poddają krytyce różne style nauczania, zachęcają polonistów do kultury dialogu i doskonalenia warsztatu interpretatora tekstu literackiego oraz do rozwijania własnej twórczości w roli autorów programów nauczania, podręczników szkolnych i innych tekstów dydaktycznych.

Książka "Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty. Tom 3" - Anna Janus-Sitarz (Red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2012 r.

Spis treści:

WSTĘP

• Polonista wobec konieczności ciągłego doskonalenia swoich i ucznia umiejętności
[Anna Janus-Sitarz]

WIEDZA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA W PRACY POLONISTY
• Specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksja, dysgrafia i dysortografia
[Patrycja Huget]

• Terapia specyficznych trudności w nauce czytania i pisania - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
[Patrycja Huget]

• Rozwój psychospołeczny ucznia w klasie integracyjnej
[Marzena Dąbrowska]

• Zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym
[Patrycja Huget]

PLANOWANIE, ZADAWANIE, OCENIANIE

• Sposoby angażowania uczniów w proces dydaktyczny, czyli o planowaniu
[Anna Biernackaj

• Praca domowa ucznia a indywidualizacja nauczania
[Anna Janus-Sitarz, Ewa Nowak]

• Sztuka zadawania pytań
[Ewa Nowak]

•Ocenianie prac pisemnych
[Maria Madejowa]

MOTYWOWANIE DO LEKTURY

•Aby chcieli i umieli czytać, czyli jak motywować do czytania lektur szkolnych
[Anna Janus-Sitarz]

•Fascynacje czytelnicze
[Anna Biemacka]

POLONISTA - MIĘDZY TEKSTEM A UCZNIEM

•Kwestie stylu. Refleksje o tożsamości polonisty i stylach nauczania
[Marta Rusek]

•Nauczyciel, czyli o roli autorytetu w procesie interpretacji
[Joanna Hobot]

• Doskonalenie warsztatu interpretatora tekstu (Intersemiotyczne lekcje czytania i interpretacji)
[Anna Pilch]

•Nauczyciel - partner czy mistrz?
[Wojciech Strokowski]

DOSKONALENIE WARSZTATU PISARSKIEGO NAUCZYCIELA POLONISTY

• Nauczyciel polonista jako autor materiałów dydaktycznych
[Jadwiga Kowalikowa]