pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zrozumieć kulturę popularną

Autor książki:

John Fiske

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 288 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788323328704
ISBN: 978-83-233-2870-4
Data: 2010-10-04
Cena wydawcy: 37.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

John Fiske nadaje całkowicie nowy wymiar badaniom nad takimi wytworami kultury, jak jeansy, centra handlowe, brukowce i teleturnieje telewizyjne. Wprowadza rozróżnienie między kulturą masową ("produktami” kulturalnymi wprowadzanymi na rynek przez uprzemysłowione społeczeństwo) a kulturą popularną, która przejawia się w sposobach wykorzystania, nadużywania i niszczenia owych produktów przez człowieka, nadającego im własne znaczenia i komunikaty.
Książka przedstawia całkowicie oryginalne ujęcie znaczenia, jakie dla praktykowania kultury ma bycie popularną. Kultury popularnej nie narzuca się człowiekowi – to on sam jest jej twórcą. Jej znaczenie i przyjemność, którą z niej czerpiemy, stanowią odbicie naszych gustów i zainteresowań. Autor obala mit bezmyślnego masowego odbiorcy, w zamian przedstawiając teorię, że kultura popularna rozwija się w tak wielu kierunkach właśnie dlatego, że ów odbiorca odznacza się o wiele większą świadomością, niż się powszechnie sądzi.

**

To chyba nabardziej dojrzałe opracowanie o kultutrze popularnej, najmocniej przy tym nasycone detalem świetnie interpretowanym przez oryginalne założenia autorskiej teorii.

prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta

**
Nie wyobrażam sobie jakiekolwiek kursu dotyczącego kultury popularnej, czy szerzej – socjologii kultury, antropologii współczesności, medioznawstwa, w którego sylabusach nie pojawiłaby się ta książka. Będzie ona z pewnością przydatna również osobom studiującym nauki polityczne i dziennikarstwo, bo zawarte w niej koncepcje władzy i sposobu funkcjonowania oraz statusy mediów nie straciły na aktualności, a niektóre jej wątki dopiero wraz z rozwojem internetu stały się prawdziwie doniosłe.

dr hab. Marek Krajewski, prof. UAM

Książka "Zrozumieć kulturę popularną" - John Fiske - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2010 r.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1: Cała Ameryka nosi jeansy
Rozdział 2: Towary a kultura
Rozdział 3: Przyjemności produktywne
Rozdział 4: Ordynarna cielesność i przyjemności jarmarczne
Rozdział 5: Teksty popularne
Rozdział 6: Różnicowanie popularne
Rozdział 7: Polityka

Bibliografia
O autorze
Indeks